فيراري 2012 ff

شيوخي

New Member



السلام عليكم ورحمة الله وبركاته





هذه صور الفيراري 2012 ff



























والصور ذي من الداخل​









































تراها الحين في متناول الجميع











:hi-2:​
 

suri

مشرف عام
روووووووووعه اخي شيوخي



يسلموا ع الطرح والله يعطيك مثلها قول امين

 
اسمهاا فراري يعني كيف بتكون ..



والله يعطيك مثلهاا قول امين ..



ما موجوده فصور والسبب في عدم وجود الخدمات .. اذا غيرهاا ما محصل عاااد فراري بتحصل ..



أن شاء الله فالمستقبل القريب لها ولغيرهاا ..



شكرا ودمت بحفظ الله

 

شيوخي

New Member
اسمهاا فراري يعني كيف بتكون ..





والله يعطيك مثلهاا قول امين ..



ما موجوده فصور والسبب في عدم وجود الخدمات .. اذا غيرهاا ما محصل عاااد فراري بتحصل ..



أن شاء الله فالمستقبل القريب لها ولغيرهاا ..



شكرا ودمت بحفظ الله





هيه نعم أسمها فيراري



تعتبر من أغلي السيارات في العالم



يمكن شي حبتين او ثلاث في عمان كلها




----------



عاد عايبنهم الشباب



لو عطوني إياها ببلاش ماباها ..! (لكن ببيعها:mmm:)



ما اعرف هيش عايبنكم فيها؟! -وجهه مستغرب-





عيل هاي هي السالفه



مقيولة اللي ما يعرف الصقر يشوية



عاجبنا فيها الكشخة والتسميتة ^ ^
 
عااادتاا كل السيارات الفخمه تكون محاطه بالفولاذ .. يعني ..



يعني من المكينه تحت وتكون حوالي الركاب ممتد لصندوق السياره الخلفي مثل ما هو موضح بالصوره الي تحت ..















وهذي بعض المعلومات عن السياره منقوله من موقع الشركه فيراري ..








Ferrari has also applied its F1 technology to the design, engineering and construction of a new kind of electric motor which helps optimist the longitudinal and lateral dynamics of the car, enhancing traction and brake balance. The motor also features a unique cooling and lubrication system for maximum efficiency under all operating temperatures and loads.



Weighing about 40 kg, the compact, tri-phase, high-voltage electric motor of the HY-KERS is coupled to the rear of the dual-clutch 7-speed F1 transmission. It operates through one of the transmission’s two clutches and engages one of the two gearbox primary shafts. Thus power is coupled seamlessly and instantaneously between the electric motor and the V12. The electric motor produces more than 100 hp as Ferrari’s goal was to offset every kilogram increase in weight by a gain of at least one hp.



Under braking the electric drive unit acts as a generator, using the kinetic energy from the negative torque generated to recharge the batteries. This phase is controlled by a dedicated electronics module which was developed applying experience gained in F1 and, as well as managing the power supply and recharging the batteries, the module also powers the engine’s ancillaries (power steering, power-assisted brakes, air conditioning, on-board systems) via a generator mounted on the V12 engine when running 100 per cent under electric drive. It also incorporates the hybrid system’s cooling pump






هذا ومعذرتا للاطاله ..



تحياتي







 
أعلى